Våre politikere

Kommunestyret

• Anita bor på Vallerud og er vår gruppeleder i kommunestyret. I tillegg er hun medlem i formannskapet og fraksjonsleder i Miljø, samferdsel og teknisk utvalg. Hun er også vararepresentant til Stortinget, hvor hun har møtt flere ganger.

• Adriana er 23 år, og fra Fjellhamar. Hun er medlem i Oppvekst- og utdanningsutvalget. Adriana studerer master i rettsvitenskap på UiO og i et år jobbet hun fulltid som saksbehandler i rettshjelpstiltaket JURK. Hun er opptatt av at Lørenskog forblir et trygt sted å vokse opp i og etablere seg. Gode fritidstilbud og møteplasser for de unge, om dette er gjennom sport eller annen aktivitet. God boligpolitikk slik at unge og nyetablerere får tilgang til markedet er også en viktig sak for Adriana.

• Anna er vår fremste ungdomskandidat, og leder i Lørenskog AUF. Hun brenner for å gjøre Lørenskogskolen til landets beste. I tillegg vil at Lørenskog skal fortsette å ta ansvar i klimapolitikken. Anna brenner også for at unge i Lørenskog skal få flere og bedre muligheter til å komme inn på boligmarkedet.

• Baris Bozkurt

Baris er bosatt på Kjenn, og er far til tre barn. Hans foreldre er fra Tyrkia. I dag er han autorisert forsikringsrådgiver og jobber som avdelingsleder for næringsliv hos Tryg forsikrings salgssenter i Oslo. Politisk har Baris et sterkt hjerte for å sikre gode og trygge oppvekstmiljø for alle som bor i Lørenskog. I tillegg er det innen kultur, idrett og frivillighet er det mange saker som er viktig for Baris.

• Fawad er 66 år og bor på Robsrud. Han er opptatt av fellesskap, solidaritet og rettferdighet. Fawad er også opptatt av integrering og vil bidra til å skape et felleskap i samfunnet og likestilling i arbeidsmarkedet.

• Halvard er statssekretær i Næringsdepartementet, og tidligere leder i Lørenskog Arbeiderparti.

• Mona bor på Fjellhammer med mann og 2 sønner, hun er «ekte Lørenskauing».

• Ragnhild har vært ordfører i Lørenskog siden 2015 og er igjen vår ordførerkandidat. Hun har sittet i kommunestyret siden 2007. Ragnhild bor på Rasta med samboer og hund og har to voksne barn.

• Samira Mohammed

Samira er født i Etiopia, men er vokst opp i Harstad. Flyttet til Lørenskog, Nordbyhagen i 2020, og jobber som sykepleier. Trives godt her. Hun tror at vi løser de store problemer best sammen. Idag sitter altfor mange eldre på sykehjem og/eller hjemme hos selv uten å få den hjelpen de sårt har behov. Dette skyldes delvis mangel på kunnskap og ansatte. Motivasjonen til Samira ligger i sikre at Lørenskog står stødig nok til å fullføre oppgavene for fremtiden.

• Jeg har sittet i kommunestyret og formannskapet i Lørenskog siden 2011. Jeg er opptatt av å sikre folk en god bolig å bo i, i et trygt og levende lokalsamfunn.

• Thore Næss

Thore er vår varaordførerkandidat. Til daglig jobber han som sikkerhetssjef i Operaen. Han bor på Luhr, og er oppvokst på Skårertoppen og Fjellhamar. Politisk er han opptatt av å videreføre og styrke den helhetlige ungdomssatsningen med individuell og gruppevis oppfølging. I tillegg er han opptatt av at færre opplever utenforskap og ensomhet, i alle faser av livet. Han brenner også for skole og oppvekst, samt kultur/idrett/frivillighet.

• Tone bor på Røykås, og er leder i Lørenskog Arbeiderparti.

• Berit bor på Fjellhamar og er pensjonist etter over 40 års arbeid i Lørenskog kommune. I dag er hun sekretær i Lørenskog Ap. Hun er opptatt av barn og eldre, og ikke minst de uføres helse og velvære. På fritiden driver hun med håndarbeid. I tillegg er hun opptatt av Lørenskog ishockey og klubbens fremtid.

• Aina Bøen

Aina er 77 år og bor i Vestparken ved Triaden. Aina har mange års politisk erfaring fra Oslo og Lørenskog. Hun er opptatt av å sikre de eldre en trygg alderdom og sikre trygge, gode oppvekstvilkår for barn og unge.

• Adil Razzaq

Adil er 34 år og bor på Finstad. Han er utdannet som statsviter fra Universitetet i Oslo med fordypning i Midtøsten og Nord-Afrika studier. Adils hjertesaker faller innenfor skole-og helsepolitikk, i tillegg til et sterkt engasjement for en regional og lokal reformpolitikk.

• Lars Martin Berg

Lars Martin er 25 år og fra Fjellhamar.

• Lars Petter bor på Rasta, og er utdannet jurist. I det daglige jobber han som spesialrådgiver i Norsk Sykepleierforbund. I hovedsak jobber han med lønns- og arbeidsvilkår for sykepleiere. Han har jobbet mer enn ti år i (NSF). Dette har gitt ham innsikt i hvordan arbeidsliv, fritid og helse henger sammen. Han synes det er det er viktig at vi i kommunen hele tiden tenker på hvordan vi som kollektiv kan gi flest mulig et best mulig liv.

• Thore Næss

• Adriana Pooja Joseph

• Nenad Grujic

Nenad er 46 år, bor på Fjellhamar og har 3 barn. Han er statsviter, med bakgrunn fra fagbevegelse samt offentlig forvaltning. Opptatt av organisert arbeidsliv og trygge oppvekstvilkår for barn og unge

• Elvira Maric

Elvira er bosatt på Finstad, og har bakgrunn fra Mostar -Bosnia og Herzegovina. Hun er utdannet sivilingeniør innen bygg, og har jobbet på Ahus i 24 år. Hennes stilling i dag er prosjektutvikler med spesialkompetanse innen sykehusbygging.